Димитър Тодоранов – треньор на националния отбор по карате – „съединява точките“ в своя живот на малкия плаж в Лозенец

dimitr-todoranov-trenor-na-nacionalnia-otbor-po-karateИли как да използваме НЛП в маркетинга

„Човек трябва да е постоянен към целите си“ – така Димитър Тодоранов описва ключа към успеха. Този ключ го прави европейски шампион по карате, треньор на националния отбор, успешен финансист и мениджър, както и човек, който в момента сбъдва още една дългогодишна мечта – „Хасиенда Бийч“.

Идеята се ражда преди 20 години, когато Димитър работи като спасител на плажа. Морето, водните спортове и настроението на хората му носят радост. И някъде там се оформя мечтата един ден да направи проект, който да съчетава почивка на море, разнообразни преживявания и весело настроение.

После живота го отвежда на татамито, на стълбицата на шампионите, в Англия и САЩ, където учи маркетинг и финанси и работи като финансист. Завършва НЛП Практик и НЛП Мастър. На пръв поглед – несъвместими неща…

„Имаше една реч на Стив Джобс за това как да свържеш точките в своя живот. Идеята беше, че многото неща, които правиш с желание и влагаш чувства и емоции, в началото не се допълват и няма как да се съединят веднага, но в един момент всичко се свързва в един проект. И това е нещо такова, което на мен ми се случи…. Сега съм собственик на концесията на малкия плаж Лозенец.“

„Ние предлагаме не просто посещение на заведение, ние предоставяме преживявaния“ – това е мотото на новия комплекс в Лозенец. Желанието на създателите е „всеки да се чувствa като у дома си и самия себе си“.

За да оформят концепцията, Димитър Тодоранов и неговите партньори използват техника от НЛП, известна като „3-позиционно описание“. Тя служи, за да се види една ситуация от няколко гледни точки, за да се намери най-точното решение. Ето как го правят:

1. Изясняват добре своята позиция, как те виждат мястото за приятно прекарване. Визията им е нестандартно съчетание на спорт, йога, коктейли, плаж и забавления.

2. Изследват позицията на клиентите: „…помъчихме се да влезем под кожата на различните типажи. Представяхме си, че човек, който примерно работи в банка, е дошъл да си почива; и мислехме какво иска и не иска да му се случи. Тогава един от нас влизаше в ролята на този човек и си говорехме и му правихме интервю. …изследвахме какво иска да прави в 9 часа сутринта, 10ч, 11ч, 12ч и т.н.“

Така партньорите откриват някои неочаквани елементи, за които не биха могли да се сетят иначе. Като например, че на хората към 3 след обед им се приисква нещо по-активно. Така решават, че тогава ще включат по-динамична и силна музика, персонала ще е облечен с по-цветни и ярки дрехи.

3. Позицията на страничния наблюдател. Провеждат и маркетингово проучване, което проверява хипотезите им и прави обзор на мнението на клиентите .

Накрая свързват всичко това в проекта, наречен „Хасиенда Бийч“.

„Моделирай успеха!“- това е другото нещо, което ДимитърТодоранов си взема не само от „НЛП Мастър“, но и от своя жизнен опит.

„Няма какво да научиш от един провален проект, освен как да се провалиш. Мен ме интересуват успешните проекти. Ако говориш с един успешен човек, дори трудностите, които той е срещнал, ще бъдат представени като решени задачи.“

Така Димитър прилага основното умение, което се придобива в НЛП курсовете – интуитивно да сваляме моделите на успех.

„Няма защо да си губиш времето да откриваш топлата вода. В света много неща са вече измислени.“

Тодоранов няма време да се учи и по метода „проба – грешка“: „Докато налучкаш верния ход губиш време, енергия и мотивация.“

За това самият той предпочита да се учи от собствените си успехи и от тези на другите.

Ето и неговия модел на успеха: „Първо да предоставиш на хората това, което те очакват да им се случи, и после да вложиш своите 30% нови идеи и визия.“

Техники за това как да управлявате начина си на мислене и поведението си, за да постигате целите си подобно на Димитър Тодоранов, може да усвоите на предстоящия Летен НЛП Практик в Родопите от 28 юли до 5 август 2012г.

Напишете отговор

  

  

  

Можете да използвате тези HTML кодове

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>