Как да управляваме настроението си

galya-mutafova
Настроението ни често е като очила, през които ние възприемаме света. То е окраската на случващото се.

Представете си, че сутрин слагате розови очила и всичко около вас започва да блести в розово: слънцето, улиците и небето са виолетово- розови, палтата на хората не са в типичните черни окраски, а са по-весели. Сигурна съм, че в такъв момент и задръставанията по улиците няма да ви се сторят толкова тягостни, колкото преди.

Сега си представете, че виждате света в черно. Как ли изглежда? Какво ли се случва в душата ви при вида на тъмния и мрачен свят наоколо?

Ето това е настроението. Избор на очилата ми за деня. Окраските са вътрешни, но те карат света да изглежда различно.

Ясно е, че има хубави и лоши дни. Ясно е, че понякога се виждаме дебели и грозни, докато в други дни се чувстваме добре със себе си. Ясно е и че един ден партньорът и децата ни ни дразнят повече, докато други дни ги виждаме като ангелчета и сме благодарни на Бог, че ги има. От какво зависят тези дни?

look_through_pink_glasses_by_caddyc

От вашата настройка за възприятие.

Как може да използваме това?

Ние имаме възможността да управляваме състоянията си.

Случвало ли ви се е да имате неприятен ден с много проблеми и въпреки това да приемете покана за излизане с приятели? И ако се оставите на доброто настроение на компанията, веселото изживяване, вицовете и смеха да ви заразят , то вие започвате да се чувствате много по-добре и дори проблемите, които са съпътствали деня ви, започват да ви се струват незначителни.

Какво ли би станало, ако самите ние можем да се заразяваме с различни настроения?

Всъщност можем. Ето и начинът, по който може да стане това.

Техника за управление на настроението

Заемете удобна поза, най- добре около вас да няма дразнители. Би било чудесно, ако можете да се усамотите за около 5 минути.

За да променим настроението си първо е необходимо да си изясним как бихме искали да се чувстваме.

След което си спомнете момент от живота си, когато в най голяма степен сте изпитвали тези чувства. Важното е да си спомните конкретен момент, конкретна сцена. Ако това е била последната ви почивка на море, върнете спомените си към случка на морето , която е предизвиквала нужното ви състояние.

След като имате конкретна случка, затворете очи и се пренесете в онзи момент от живота си.

Спомнете си къде беше това? В коя част на деня? Как изглеждаше пространството около вас? Опитайте да си спомните определени детайли . Имаше ли хора наоколо? Какво виждахте? В какви нюанси на цветове е обагрена картината ? Спомнете си конкретни предмети както и разположението им.

А сега си припомнете звуците, характерни за случката. Това може да са конкретни разговори, шум на вълните, музика или нещо друго. Спомнете си ги.

И докато си ги спомняте, насочет е вниманието към усещанията . Припомнете си мирис, вкусове, усещане за топло и студено , допир, усещания за начина, по който сте чувствали тялото си в онзи момент.

И…може би вече усещате емоцията и състоянието, което искахте да предизвикате. Същото или подобно.

Останете в спомена колкото ви е приятно. Насладете се на изживяването.

А когато отворите очи, може светът да е станал с нотка по-различен.

live-1003646_1920

Автор: Галя Мутафова

 

Comments are closed.