Как се прави бар

kak-se-pravi-barВъв връзка с каузата ни „Да направим нещата, които винаги сме искали“ изследваме опита на хора, които вече са постигнали мечтите си, за да го споделим с вас. Познаваме много хора, които мечтаят да си отворят бар. Как да стане това ни разказва Михаил, един от собствениците на бар „БАР“, НЛП Мастър.

Намираме се в градинката на Кристал, на ъгъла на „Аксаков“ и „6-ти септември“, където виждаме заведението. Лъчезарен и с усмивка, Мишо започва разказа си за вечер в една пицария с двама негови приятели, където възниква идеята за бара.

„Това е наша идея и мечта, детска, защото ние сме израснали по софийските барове и това ни е бил начин на живот. Искахме да направим място, където да се събираме с приятели и да се забавляваме. Тогава просто помолихме сервитьорката да ни донесе от сметката едно листче, на което си написахме имената. И решението да си направим бар. И се подписахме. Мисля че беше 10 януари 2008 година.“

Листчето с имената им е окачено на видно място в бара, за да напомня как е започнало всичко. В онзи момент приятелите се занимават с различни неща и никой от тях няма нужните пари за започване на подобен бизнес. Независимо от това започват да търсят подходящо помещение.

„… оказа се, че това е доста сложна офанзива. Тогава нямаше още криза, нямаше още толкава фалирали заведения.

Кризата се оказа полезна дотолкова, че човек лесно може да си намери място. Важно е да има точна концепция какво да бъде това място и какво иска да прави с него.

Дълго време не можехме да намерим нищо подходящо. Имаше предложения, които не си заслужаваха: или изискваха изключително много инвестиции за ремонт, или бяха прекалено големи или малки, или бяха далеч от центъра…

От тази история малко се разкиснахме. И в един момент в интернет видяхме това помещение и от други наши приятели чухме. Беше 2009 края, значи две години сме търсили помещение. И не сме се отказвали през това време.“

Тук приятелите започват да решават следващия проблем:

„Към момента нямахме никакви кинти. В никакъв случай нямахме необходимите пари, за да направим що – годе приличен бар.“

Тогава те намират свой приятел, който има парите. Убеждават го да се включи в проекта. Показват му мястото и той го харесва. И въпреки че никой от четиримата не се е занимавал с подобен бизнес преди, те вземат решение и подписват договора.

Ентусиазирани от това, че са намерили най-важното – подходящото помещение – приятелите продължават напред. Ето какво се случва:

„Всичко направихме сами и като концепция, и като физическа направа. Майстори не са влизали – хем да се получи както ние искаме, хем да спестим пари. В 7 сутринта идвахме тука, в 12 вечерта си тръгвахме. Tова помещение стана за 13 дни.

И поканихме всички наши приятели. Четиримата сме в различни сфери на бизнеса и доведохме доста хора. И на тях им хареса. Сбъдна се мечтата ни и си казахме – дори и само приятелите ни да идват, пак ще сме ок. Те обаче започнаха да разказват наляво и надясно и се оказа, че един доста голям кръг от хора го знаят това заведение, просто щото ги кефи.

Сега тази аудитория между 18 и 35 години, ако ги питаш къде е бар „БАР“, 50% от тях ще го знаят. Изобщо не сме си представяли такова нещо, просто искахме да си направим едно барче и там да се събираме с приятели.“

Питаме Мишо за трудностите, които са срещали и какво им е помагало да се справят. Споделя, че всичко било ново за тях и се учели „в крачка“. Най-много им помагала мотивацията, че са сбъднали мечтата си. Самите трудности „по никакъв начин не са ни спрели, а напротив – те ни даваха допълнително стимул именно да успеем, да „копаме“ и да вървим напред.“

Помага им и общия начин на мислене: „мястото го имаме, вече има къде да ходим да си поркаме и да се забавляваме. Ако на повече хора им харесва и повече хора се кефят на това с нас и общуват с нас, ще е още по-добре, освен за другите хора, и за нас.“

Питаме Мишо помогнали ли са му знанията и навиците от тренингите в нашия Институт. „Курсът НЛП- Практик ми помогна да си структурирам като цяло мислите за самия себе си и да гледам на предизвикателствата като такива, а не като проблеми и бъдещи проблеми.

Кризата беше завладяла сферата, в която беше предишния ми бизнес. Работата не вървеше, наложи се да напускам офиси. Наложи се на целият бизнес, който съм градил повече от 10 години, просто да махна с ръка и да кажа край. Няма да се занимавам вече с това, ще се захвана с друго. И НЛП ми помогна да махна с ръка, защото това беше най- трудното нещо. Помогна ми да изплувам от тази тиня, в която бях затънал и да започна нещо ново, коренно различно.

Сещал съм се за много ваши лекции, които са ми помагали в най – различни моменти на слабост към самия себе си. Никога не съм я показвал, освен на семейството ми. Хората ме познават като лъчезарен, усмихнат, безпроблемен човек с лека ръка и позитивно мислене и съм такъв. Но в крайна сметка всеки си има моменти на слабост.

Това е важно за бизнеса ми – да съм позитивен. Обичам понякога да работя зад бара и хората знаят, че когато съм там, винаги ще има купон, ще има усмивки, ще има пачанга, ще има веселба. Да дам своята емоция на другите, да се обърка с тяхната, било то минусова или плюсова , да се съчетаем и така да става пачанга.“

Ето и някои техники от НЛП, които приятелите използват, за да сбъднат мечтата си:

1. Записват целта си и я споделят с приятелите си. Изследвания показват, че ако имаме някаква цел и я запишем, вероятността да я постигнем е 3 пъти по-голяма, отколкото ако просто остане в главата ни. А ако информираме за това значими за нас хора, то вероятността се увеличава още 2 пъти.

2. Точна спецификация на целта и поведение в рамките на постигането й. Изясняват си много точно какво помещение искат – да е на комуникативно място и с определени параметри – и не се отказват, докато не го намират.

3. Рефрейминг. Кризата е полезна, защото по-лесно може да си намерят помещение. Гледат на трудностите като на предизвикателства, които ги мотивират да „копат“ и да вървят напред.

4. Взаимозаменяемост на ресурсите. Нямат пари и за да ги намерят, използват своите „вътрешни ресурси“ – умения да убеждават – и „хора“ – техен приятел – като ги превръщат в „пари и материални ресурси“. Сами правят ремонта на бара. Използват максимално ресурса „хора“, като канят всичките си приятели и познати, които им стават клиенти и разпространяват информацията за заведението. (Подробно вижте в т. 6 от „Спецификация на целта“ на стр. 12 – 13 в „Ръководство за постигане на цели“

5. Мислене в рамката „И…И…“ вместо „ИЛИ… ИЛИ“. Приятелите си отговарят на въпроса „Как може да направим така, че И да се забавляваме И това да ни носи доходи?

Как да реализирате мечтите си тази година може да научите на предстоящия на 16.01.2012г. курс Как да сбъднем коледните и новогодишните си желания

Да инвестирате в развитие на вътрешните си ресурси можете на започващия на 28.01.2012г. НЛП Практик, за да постигате сигурно целите си.

Comments are closed.